[O2] Brak klimy i błędy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • primanus
    Drive
    • 2013
    • 82
    • Superb II combi (3T5)

    [O2] Brak klimy i błędy

    toznowuja, Z tego co się orientuje to benzyna ma inną średnice drążka.Nie pamiętam jaką mamy w dieslach ale możesz sobie zmierzyć i potem poszukać.Gałek jest od wyboru do koloru.Są oryginalne z VAG-a jak i uniwersalne.Rzecz gustu.
    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
    160KM --> 221KM
    250Nm --> 333Nm
  • wasermann
    Classic
    • 2012
    • 33

    #2
    [O2] Brak klimy i błędy

    Witam.klima mi nie działa jak powinna.błąd 229-za małe ciśnienie czynnika.Pojechałem na warsztat klima okazało się pusta.napuścili powietrza,potem czynnika dobili do pełna.Zawory szczelne.auto pochodziło 30 minut i po chwili już był chłód.Gość twierdzi ze nie może być duża dziura,tylko jak już mała kazał pojeździć 2 tygodnie.Sprawdzał że poprzednio wszystko było obryzgane czynnikiem,teraz nie widać.Auto po paru dniach klima działa nadal znowu słabo.zrobiłem test klimy ręcznie 0E5 02h.O co chodzi?Co mam tym głupkom na warsztacie powiedzieć http://forum.octaviaclub.pl/template...con/icon10.gif
    1.9 TDI umiera...

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      a no kontrast na początek

      Komentarz

      • wasermann
        Classic
        • 2012
        • 33

        #4
        dali tą lampą i nic w poniedziałek jadę tam.Po naładowaniu l
        klimy do pełna po chwili było tak zimno że aż miło.musi gdzieś spier...ać.tylko nie mogą oni to .
        1.9 TDI umiera...

        Komentarz

        • blaster
          Drive
          • 2009
          • 69
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Najczęściej :
          Chłodnica , wałek na kompresorze, czujnik cisnienia na przewodzie:

          Jeżeli masz sprężarkę z zaworem regulacyjnym nie możesz jeździć bez czynnika bo padnie kompresor....

          Komentarz

          • wasermann
            Classic
            • 2012
            • 33

            #6
            byłem znowu bo kazali pojeździć 3 tygodnie.Sprawdzili lampą i nic żadnych nowych śladów.Klima była załadowana pełna 500 g.Potem jeden kumaty mechanik wyjął zbiornik z olejem który mi z czynnikiem nabili.Posmarował ręke i kazał sprawdzić drugiemu lampą.Miał fosforyzować a tu nic. Zjadowiłem się, ale oni twierdzą że ten to nie ich wina bo poprzeni to miał mocny kontrast.Pytali czy nabijać.Płaciłem na lewo i się zgodziłem.Teraz każdy inny od klimy chce znowu nabijać do pełna i dawać mocny kontrast 168 zł.I co ja mam zrobić znowu kasa?Jak to ogarnąć nie wydając mnóstwo kasy?Wiem że wyciek jest na pewno i juz następnego dnia po nabiciu już słabo chłodziło.Niech ktoś coś poradzi
            1.9 TDI umiera...

            Komentarz

            • Rysiek 150
              Drive
              • 2007
              • 67

              #7
              Kolego poproś by napełnili układ azotem i musi sie pojawić nieszczelność, 20 barów iśnienia pokaże gdzie jest nieszczelność tylko absolutnie nie uruchamiaj klimy gdy układ będzie napełniony azotem bo zrobi jedną wielką dziurę.

              Komentarz

              • SklepMartec_pl
                Drive
                • 2013
                • 46

                #8
                I jak ostatecznie zakończyła się sprawa klimy i serwisu,co wymieniałeś i co było przyczyną takiego stanu? Koniecznie daj znać bo to pozwoli na diagnozę także w przyszłości innym Użytkownikom na forum.
                www.sklepmartec.pl - sklep motoryzacyjny.

                Komentarz

                • wasermann
                  Classic
                  • 2012
                  • 33

                  #9
                  Na razie nabili nie widzą wycieku.Czekam, ale mało mam cierpliwości.Tak mi się zdaje że słabo chłodzi.Mam pytanie czy ktoś ma wartości w wartościach mierzonych climatronika? chodzi o ciśnienia i wartości bloków w grupach.Ja ma po angielsku i to jeszcze w skrótach.Czy ktoś ma po polsku i prześle?Potrzebne aby porównać.
                  1.9 TDI umiera...

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez wasermann
                    Mam pytanie czy ktoś ma wartości w wartościach mierzonych climatronika? chodzi o ciśnienia i wartości bloków w grupach.Ja ma po angielsku i to jeszcze w skrótach.Czy ktoś ma po polsku i prześle?Potrzebne aby porównać.
                    zobacz tu - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...9555&start=475 u mnie przy niedziałającej sprężarce wartosci jak na fotce w linku.
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • wasermann
                      Classic
                      • 2012
                      • 33

                      #11
                      ok.Dzięki.u mnie mam wrażenie że raz działa, a raz nie.Błędów brak.Nie mogę wykonać testu testu limy.Nie chcę się włączyć.Może ma ktoś jeszcze opis bloków po polskiemu? :diabelski_usmiech
                      1.9 TDI umiera...

                      Komentarz

                      • kecaj
                        RS
                        • 2009
                        • 1511
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        wasermann, jaka była temperatura na dworze? Klima działa powyżej 3 stopni.

                        [ Dodano: Czw 03 Kwi, 14 08:14 ]
                        Sprawdzanie temperatury mocy chłodzenia
                        1. Zmierzyć temperaturę otoczenia.
                        2. Zamknąć maskę silnika, szyby boczne i dach przesuwny.
                        3. Otworzyć wszystkie kratki nawiewu powietrza.
                        4. Rozdział powietrza ustawić w położenie nadmuchu na wprost.

                        Umieścić termometr / sondę (może być taki samochodowy marketowy z sondą na kablu) co najmniej 20 mm wgłąb środkowej kratki nawiewu.
                        5. Uruchomić silnik
                        6. Włączyć klimatyzację i ustawić na maksymalne chłodzenie
                        7. Prędkość obrotową silnika zwiększyć do 2000 obr./min i utrzymać

                        Po 5 minutach analiza:

                        A - Temperatura powietrza wylatującego z kratek nawiewu
                        B - Temperatura otoczenia
                        C - Dopuszczalny zakres tolerancji
                        Załączone pliki
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz

                        • wasermann
                          Classic
                          • 2012
                          • 33

                          #13
                          Nie odzywałem się długo bo cały czas sprawdzam.Byłem u tych od klimy gdzieś w lutym nabili mi do pełna i kontrast.Pojeździłem tydzień i nie ma wycieku tak stwierdzili,ciśnienie w normie. kazali przyjechać jak będzie cieplej.Błędu w vagu 229 nie było.Zrobiło się cieplej i co chłodu ni ma....Jak podpinam vaga a błąd 229 jest. i nie da się skasować bo nie ma w klimie czynnika. Jadę do nich a oni nie widzą wycieku :twisted: Nabili klimę jeszcze raz i dodali 5% więcej kontrastu.Mam przyjechać za kilka dni.Normalnie ręce opadają a tonie Mietek z garażu. Czekam...Po podłączeniu do kompa błąd 229 się kasuje, klima chłodzi jak nowa. Gdzie może być wyciek że nie widzą a mieli zobaczyć?
                          Teraz na obrotach biegu jałowego mam klimę na max siłe i ciśnienie w gr 3 poz. 1 to 12.6 bar.Gdy obroty silnika dam na 1500 obr to ciśnienie wzrasta do 14 bar. Ponawiam gdzie może być wyciek gdzie nie widzą oni?
                          1.9 TDI umiera...

                          Komentarz

                          • kecaj
                            RS
                            • 2009
                            • 1511
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            wasermann, wyciek może być na parowniku od strony kabiny...
                            Nabijali drugi raz klimę bez sprawdzenia podciśnieniem szczelności?
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz

                            • wasermann
                              Classic
                              • 2012
                              • 33

                              #15
                              Byłem dziś na sprawdzeniu.był inny gość twierdzi że widać wyciek na filtrze osuszaczu gdzieś przy przewodach na uszczelkach.Tak naprawdę się nie znam bo to moja pierwsza klima.Twierdzi ze kontrast był większy i to zobaczył i to jest napewno. Filtr 106 zł.Zobaczymy :?:
                              1.9 TDI umiera...

                              Komentarz

                              Pracuję...